Sider

torsdag den 8. december 2011

Chokoladecookies

Nu er det en måned siden sidst. Men det er ikke med min gode vilje. Tingene og tiden går stærkt, og der sker en hel masse i mit liv lige nu.

Men jeg vil bare lige give lyd fra mig. Højst sandsynlig kommer der lidt mere ro på fremover.

Der følger også lige en opskrift med, nemlig på de her chokoladecookies.



De er vildt gode, og opskriften har jeg fundet hos Arla.


Chokoladecookies
ca. 40 stk.


75 g blødt smør
100 g sukker (ca. 1¼ dl)
50 g brun farin (ca. ¾ dl)
æg
150 g hvedemel (ca. 2½ dl)
1 tsk vaniljesukker
½ tsk natron
½ tsk fint salt
100 g grofthakket mørk chokolade (ca. 50% kakao)
50 g hasselnøddekerner i halve


Rør smør og sukker godt sammen. Rør farin og æg i. Bland hvedemel sammen med vaniljesukker, natron og salt og vend det i smørblandingen. Tilsæt chokolade og nøddekerner. Sæt med 2 teskeer dejen i toppe på en plade med bagepapir. Tryk dem lidt flade. Bag kagerne øverst i ovnen, ca. 7 min. ved 175 grader. Spis kagerne, mens de er nybagte og lune.

3 kommentarer:

  1. Chokoladecookies er da også en god start! Det er en af de få småkager, jeg godt kan finde på at spise :-)

    Håber du får en mere rolig jul.

    SvarSlet
  2. Godt at se at Ungersvendens søde tand rører på sig... ;o)

    SvarSlet
  3. Hej Piskeris
    Her i julen er småkager noget, jeg generelt kaster mig over i et omfang, der slet ikke står mål med virkeligheden. ;-)

    Hej Fru Friis
    Ja, ikke...

    SvarSlet