Sider

lørdag den 10. marts 2012

Pulled pork sandwich

Jeg har et par indlæg liggende, som jeg skal have postet til jer, men i aften bliver det den her. Pulled pork! Jeg så det hos Bdr. Price, og nu bød lejligheden sig til, at jeg kunne afprøve det.



Jeg købte en svinesteg beregnet til pulled pork, som jeg stegte i ovnen i næsten 4 timer. Kødet puttede jeg i fuldkornsburgerboller sammen med syltede agurker og en hurtig, rå salsa af agurk, tomat og gulerod.


Kødet blev enormt mørt og saftigt! Måske er det ikke det billigste mad for studerende, men havde jeg nu haft for eksempel fire venner ovre til aftensmad, kunne det sagtens slå til, og så ville det ikke være så dyrt endda.


Og hermed er jeg på en måde tilbage igen. I hvert fald har jeg nu haft overskud og tid til at lave det her blogindlæg. Det afspejler meget godt situationen i mit liv i øvrigt nu.


Pulled pork sandwich


Pulled pork steg
1 gulerod
1 tomat
Et stykke agurk
Syltede agurker
Burgerboller


Steg kødet i forvejen som anvist, for eksempel på emballagen.
Skyl og skær gulerod, tomat og frisk agurk i små tern og bland dem sammen.
Lun bollerne og flæk dem.
Læg først et lag rå salsa på bunden af bollen.
Derpå lægges et lag af pulled pork kødtrevlerne. Hæld noget af skyen fra stegen over kødlaget.
Et par skiver syltet agurk lægges oven på kødet, og toppen af bollen placeres oven på. Spises med det samme.

- Husk, at du kan printe opskriften ud.

2 kommentarer:

  1. PP er fantastisk. Hvis du har lyst til at gå 'All in' har jeg en opskrift på en fantastisk rub og bbqsause. Jeg undre mig forresten over at du skriver 4 timer. En PP skal have ca. 12-13 timer ved max 100 grader :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  2. Hej Anne-Mette

    Det lyder fantastisk!
    Tja, 4 timer... Det var det, der var anvist, så det gjorde jeg. Stegen var ikke særlig stor.
    Men en anden gang vil jeg da eksperimentere med længere stegetid.

    SvarSlet