Sider

mandag den 26. juli 2010

Et perfekt match

Huset er fra '64 og det er denne sammensætning også. En høj alder behøver ikke betyde forringet skønhed. Jeg synes, at det er et perfekt match. Den lyse græs, den specielle kinesiske hortensia og den gamle, lyserøde rose. De klæder hinanden smukt.


Den hvide dahlia er i blomst nu. Købt billig i et supermarked, men den skal få lov at blomstre de næste mange år.


Til sidst vil jeg vise mine dahlia-stiklinger. Jeg har tagt stiklinger af min chokoladeblomst, en dahlia, for det kan man nemlig godt. De nye skud har den fået, efter den blev sat i jord. Som I kan se, har den fået små rødder. Så skulle den bare lige pottes op, for stiklingerne var nemlig sat i havejorden. Og med efterårets komme danner den en knold, så den bliver helt ligesom de andre dahliaer.

3 kommentarer:

  1. Hvor fint med stiklinger af chokoladeblomsten - det er virkelig en skøn plante.

    Tak for kigget på din blog ;o).

    Mette - Villa Landly

    SvarSlet
  2. Kære Ungersvend,
    Tak for tip vedr. stokroser på Claus Dalbys blog.
    Det vil jeg forsøge til næste år.
    Bedste hilsner

    SvarSlet
  3. Selv tak, Mette. Håber du nød det.

    Hej Karen. Det var da så lidt. Det bedste du kan gøre nu, er at klippe de angrebne blade af, så du minimerer smitten.

    SvarSlet